Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teaching Northern Irish Accents
Julišová, Markéta ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na popis hlavních znaků akcentů anglického jazyka používaných mluvčími v Severním Irsku a na využití těchto akcentů ve školní výuce anglického jazyka. V teoretické části text předkládá informace o vývoji anglického jazyka v dané lokalitě. Udává dělení akcentů a jejich podrobnější charakteristiku v porovnání s britským standardem. Následující praktická část je pak zaměřena na aplikaci těchto teoretických poznatků a jejich využití ve výuce anglického jazyka v prostředí českého gymnázia. Popisuje proces přípravy výukových materiálů a plánu hodiny a jejich následnou aplikaci v ukázkových hodinách. Hodnocení zahrnutých aktivit je založeno na zpětné vazbě studentů, o které pojednává poslední kapitola.
Realisation of r sound in the Speech of Czech Learners of English
Hodková, Barbora ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Jančovičová, Ivana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je porovnat rozdíly mezi anglickou a českou realizací hlásky /r/ a posoudit možný negativní přesah z mateřského jazyka na výslovnost /r/ v angličtině u českých mluvčích. Pro vyhodnocení výše zmíněného jevu byla použita metoda výslovnostního testu a dotazníku. Tento test se skládal z čtené části a popisu obrázku, přičemž druhá z částí poskytla polospontánní projev. Dotazník byl navržen s ohledem na zodpovězení otázek týkajících se jednotlivých faktorů ovlivňujících výslovnost. Závěrečná analýza posoudila, zda dosažená úroveň angličtiny a věk, kdy se mluvčí začali jazyk učit, přímo ovlivňuje míru autenticky znějící výslovnosti hlásky /r/ v angličtině.
Teaching Silent Letters to Czech Learners
Pospíšilová, Markéta ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce navazuje na bakalářskou práci téže autorky, která se zabývala fenoménem anglických tichých písmen. Jelikož zmíněná bakalářská práce odhalila, že správná výslovnost slov s tichými písmeny působí českým studentům značné problémy, cílem této diplomové práce bude najít způsob, jak tento stav změnit. Teoretická část se zaměří na rozbor existujících materiálů a technik výuky tichých písmen. V praktické části se pak pokusíme tyto materiály přizpůsobit potřebám českých studentů a vypracovat set aktivit, které by danou problematiku kompletně pokryly. Dalším krokem bude odpilotování daných aktivit na určitém počtu respondentů během delšího časového úseku. Analýza dat získaných během celého výzkumu by pak měla ukázat, zda byly aktivity efektivní a zda je u respondentů patrný pokrok.
(Non)rhoticity in English pronunciation teaching
Kobák, Anett ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí roticity ve výuce anglické výslovnosti. Teoretická část se zaměřuje na popis roticity jako jeden z hlavních rozlišujících znaků anglických přízvuků. Dále porovnává přístupy k výuce anglické výslovnosti a kritéria ovlivňující výběr výslovnostního modelu. Také představuje vývoj angličtiny jako lingua franca a popisuje procesy vnímání řeči. Praktická část představuje tvorbu a implementaci výzkumu, který měří míru srozumitelnosti rotické a nerotické řeči. Výsledky naznačují, že čeští studenti pokládají nerotickou řeč za méně srozumitelnou než rotickou. Klíčová slova roticita, neroticita, výuka výslovnosti, vnímání řeči, srozumitelnost
Teaching Aspects of Connected Speech
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá výukou aspektů souvislé řeči. Teoretická část analyzuje aspekty souvislé řeči z fonetického a didaktického hlediska a dále zkoumá vztah mezi výukou aspektů souvislé řeči a rozvojem dekódovacích dovedností. Praktická část představuje výzkum zaměřený na účinky explicitní výuky a procvičování vybraných aspektů souvislé řeči na porozumění autentické mluvě. Výsledky naznačují, že dvanáct 45minutových lekcí založených na autentických televizních seriálech mohlo mít významný pozitivní vliv na rozvoj poslechových dovedností účastnících se studentů. Výsledky rovněž ukazují, že studenti považují trénink za zábavný a užitečný.
Issue of teaching the pronunciation of the German language at Czech primary schools
Habánová, Eva ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou německé výslovnosti na prvním stupni základní školy v Čechách. Teoretická část objasňuje důležitost výuky výslovnosti - fonetiky a fonologie - pro dosažení komunikativních dovedností. Vysvětluje termíny související s výslovností, popisuje jevy německého hláskového systému pro Čechy obtížné a pojednává metody výuky německé výslovnosti v kontextu prvního stupně základní školy. Poukazuje také na to, že zastoupení výuky německé výslovnosti v RVP je nedostatečné a ve školních vzdělávacích plánech velmi rozdílné. Praktická část nejprve představuje tři učebnicové soubory a analyzuje míru zahrnutí výuky výslovnosti do jejich konceptů. Následně představuje výzkum, který proběhl v pěti třídách prvního stupně. V rámci výzkumu probíhaly hospitace a rozhovory s učiteli a bylo zjišťováno zvládnutí nejobtížnějších německých hlásek žáky. Výsledky výzkumu v jednotlivých třídách jsou poté porovnány. Zjištěno bylo, že existují jisté souvislosti mezi učitelem, jeho výukou a výslovnostními dovednostmi žáků, avšak celkově žáci výslovnost německých hlásek po dvou letech němčiny příliš neovládají. KLÍČOVÁ SLOVA němčina jako cizí jazyk, výslovnost, výuka výslovnosti, chyby ve výslovnosti, segmentální rovina výslovnosti, hlásky, první stupeň
Schwa-centred Approach towards Pronunciation Teaching
Brožová, Jana ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá klíčovou rolí neutrálního vokálu šva v nahlížení na prominenční vzorce ve výuce anglické výslovnosti (a schwa-centred approach). Teoretická část se zaměřuje na komplexní popis cílové hlásky s přesahem do suprasegmentální roviny včetně problémů českých mluvčích rozpoznat a vyslovit tuto samohlásku. Dále definuje přístup k výuce výslovnosti, kde šva slouží jako východisko pro různé výslovnostní jevy. Praktická část předkládá implementaci tohoto přístupu do výukové praxe formou sady aktivit zacílených na percepci, produkci a zvyšování povědomí studentů o tomto jevu. Efektivita aktivit je zjištěna prostřednictvím rozboru audionahrávek a vyhodnocení dotazníků pro studenty. Součástí práce jsou také pracovní listy pro učitele s popisem aktivit aplikujících zmíněný přístup. KLÍČOVÁ SLOVA šva, plná samohláska, prominenční kontrasty, percepce, produkce, zvyšování povědomí
Znělost v češtině německých mluvčích
Pospíšilová, Lucie ; Machač, Pavel (vedoucí práce) ; Martínek, František (oponent)
Tato práce se zabývá výslovností češtiny německých mluvčích, konkrétně problematikou znělostí obstruentů. Jejich fonologická znělost je v češtině a němčině realizována odlišnými způsoby a asimilace znělosti se řídí rozdílnými principy. Výslovnost je ve výuce často podceňována. Cílem této práce je zjistit nejčastější chyby a navrhnout způsoby ke zlepšení výuky této problematiky. K tomu jsem pečlivým poslechem analyzovala 20 čtených projevů mluvčích, jejichž mateřštinou je němčina. Také jsem provedla srovnání učebnic z hlediska toho, jak se věnují výuce výslovnosti. Nejvíce problémů jsem zjistila v asimilaci znělosti přes hranice slabik a slov. Přínosem pro učitele češtiny jako cizího jazyka by mělo být shrnutí problémů s výslovností německých mluvčích a vytvořené materiály, které je možné zařadit do výuky.
Uptalk and its Implementation in Teaching English
Blahušová, Jana ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Tato práce se zabývá aktuálním tématem stoupavé intonace v anglických oznamovacích větách, tzn. uptalkem. Teoretická část práce poskytuje stručný přehled o zmíněném jevu, včetně jeho popisu z hlediska fonetiky a fonologie, geografického a lingvistického původu, výskytu v současné angličtině i ve vztahu k pohlaví mluvčího a také funkcemi tohoto intonačního rysu v interakci. Praktická část práce se týká implementace uptalku do výuky anglického jazyka. Jejím cílem je vytvoření plánu hodiny se zaměřením na tento jev a jeho následná aplikace ve vyučování. Tato část dále přináší výsledky dotazníkového šetření realizovaného mezi účastníky samotné implementace za účelem získání jejich zpětné vazby na plán hodiny.
Teaching Northern Irish Accents
Julišová, Markéta ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na popis hlavních znaků akcentů anglického jazyka používaných mluvčími v Severním Irsku a na využití těchto akcentů ve školní výuce anglického jazyka. V teoretické části text předkládá informace o vývoji anglického jazyka v dané lokalitě. Udává dělení akcentů a jejich podrobnější charakteristiku v porovnání s britským standardem. Následující praktická část je pak zaměřena na aplikaci těchto teoretických poznatků a jejich využití ve výuce anglického jazyka v prostředí českého gymnázia. Popisuje proces přípravy výukových materiálů a plánu hodiny a jejich následnou aplikaci v ukázkových hodinách. Hodnocení zahrnutých aktivit je založeno na zpětné vazbě studentů, o které pojednává poslední kapitola.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.